úterý 15. září 2009

Sluníčko

Mám rád sluníčko. Hezké bezmračné počasí, paprsky, které si líně razí cestu korunou stromů aby se ztratily ve stínu dole, kde ležím já a čtu si nějakou hezkou knížku, případně chlastám krabičák. Mám rád švitoření ptáčků na větvičkách, veverky hrající si s oříšky, nebo pohozeným obalem od Big Macu. Vždycky jsem za ideální klima považoval teplotu kolem 35 stupňů. Ale hodně so toho změnilo od těch dob :) Nevím proč, ale tady se mi to vedro tak nelíbí. Asi je to tou vlhkostí, hlavně vždycky po dešti je to jako v sauně. Ale už to začíná být lepší. S blížícím se podzimem či zimou, či čím, se zóna komfortního pobytu venku (tj. možnost být venku bez nutkání se polít kyblíkem ledové vody) natáhla z hodinky kolem 2 ráno na příjemných 19-08.

Jinak se začínám pomalu zklidňovat. O samičce jsem nabyl stabilnejšího pocitu a celkově se mi tady začíná líbit. Dneska jsem se povozil na korbě Fordu F-150, koukal se po sluncem zalitém campusu a bylo mi dobře. Dokonce jsem začal pozvolna (ale jistě) jíst místní stravu a už ji neshledávám tak otřesnou jako když jsem tady dorazil. Taky se konečně přiblížily nějaké vnitrosemestrální testy, takže bude co dělat. No a jestli se zadaří, jakože musí, tak si v tomhle týdnu pořídím auto, konečně. Už se těším, až si vyjedu koupit další dávku telecího na schnitzely. Taky už mě přestává vyvádět z míry ten ultimátní konzum. Dneska jsem použil po obědě 5 ubrousků a ani jsem nehnul brvou, heč. Vlastně si pomalu začínám zvykat skoro na všechno a ještě před pár týdny fakt divných nebo nemyslitelných věcí si dneska už steží všimnu. Jsem zvědavý, jak to bude vypadat, až se vrátím do ČR :)

Co se týče školy, mám takové ambivalentní pocity. Na jednu stranu mi to přijde hrozivým způsobem jednoduché, na stranu druhou asi bude něco za tím, že jsou amíci tak bohatým národem. Jednak jsou pilní a skoro pořád se učí (ikdyž zrovna tohle mi do hlavy moc nejde - co se pořád učí?), druhak, jak to tak vypadá po pár týdnech školy, se klade velký důraz na praktické uplatnění poznatků v praxi. Takže na business fakultě neprobíhá žádné samoúčelné derivování, ale to základní derivování co tady zatím hoši dělají je rovnou aplikováno na příklady z business praxe. Přijde mi to zajímavé. Další velká stránka amerického školství je podle mých postřehů velký důraz na soft skills - když se projdete po Fakultě Informatiky na MU v Brně, tak vidíte, kde jste. Zatímco tady kupodivu většina studentů IT a informatiky tak deformována není a dokonce mají i slušný rozhled v oblasti businessu. Pozoruhodné.

Jo mimochodem, nevíte někdo o nějakém teleobjektivu (200mm více) pro Nikon D60? Chci si udělat detail veverky jak žere ty místní obří stromové plody a taky odfotit pár amíků v jejich habitatu, jsou rozkošní :)

Žádné komentáře:

Okomentovat